fredag 6 mars 2009

Trolleri eller elände hos Fenixmona

Här gör jag ett snyggt och fint inlägg och en utmaning, som jag fått av vännen SITA och vips så försvinner hela härligheten...Nä...den här gången la jag inte alls in det på fel blogg...så det så!! Så okay här är den...IGEN:

Varje svar måste börja med samma bokstav som är den första i ditt namn, och inte samma ord 2 ggr.

1. Vad heter du? Mona

2. Ett ord på 4 bokstäver. Mord

3.Flicknamn. Matilda

4. Pojknamn. Malte

5. Yrke. Målare

6. Färg. Midnattsblå

7. Klädesplagg. Mysdress

8. Mat. Mandelfisk

9. Sak i badrum. Munsårssalva

10. Plats/Stad. Motala

11. En orsak att vara sen. Magsjuka

12. Något man skriker. Mål!

13. Film. Micke och Molle

14. Något att dricka. Mjölk

15. Band. Mora Träsk

16. Djur. Mus

17. Gatunamn. Melodivägen
18. Bil. Mustang

19. Sång. Mona-Lisa
20. Aktivitet med fler än en deltagare. Maraton

Sen ska jag ge vidare till 5 andra bloggare, men jag tycker att den som vill ska göra den, den är lite kul!

Inga kommentarer: