söndag 8 mars 2009

Fenixmona har bytt köttaffär!

Nu får det vara slutventilerat om vädret för denna dag! Tyvärr är det som det är och det är inte någonting vi kan påverka! Det kan vi ju göra vad gäller vår mat, ja, inom rimliga gränser förståss. Jag berättade ju igår om vårat Willys och varför jag inte längre köper mitt kött eller mitt pålägg där.

Jag har helt gått över till ICA MAXI där jag nu köper alla charkvaror. Här hittar jag fint styckat kött med normal hållbarhet...och faktiskt också mycket billigare än på Willys! Sen ska vi ha klart för oss att det finns lokala avvikelser och så här skriver KAJSA i en kommentar igår:

"Här där jag bor tycker jag Willys har det klart bästa köttet. Alltid jättefräscht och fint. Maxi Ica är däremot väldigt överskattat (hos oss), jättedyrt och inte särskilt lockande kött heller.Tänk så olika det kan vara."

Jag har ju också under många år handlat även på Coop och Konsum, där jag är medlem sedan 1970. Igår upptäckte jag att det bröd som vi alltid köper kostade hela 5 kronor mer på Coop än på Maxi! Det gäller alltså att även se upp med priserna idag! Vi måste alla vara uppmärksamma ute i handeln. Det är ju vårt eget ansvar att få den mat och de priser som är bäst! Marknaden är enorm!!

Håll ögonen öppna!

Inga kommentarer: