torsdag 26 mars 2009

Mycket tuff bussförare, en riktig "ALLAN"!

Min vanligtvis lugna bussresa till jobbet, blev inte alls lugn idag! Normalt är det mest upprörande för min del att jag kommer med andan i halsen, i absolut sista minuten. Så även denna dag!

Vid andra hållplatsen efter det jag klivit på var det slut på lugnet. En ung kille kom springandes precis när bussen börjar att köra ut från hållplatsen. Föraren stannade inte, trots att killen vinkade. Då blev han ju förbannad, vilket jag i och för sig kan förstå, så han sparkade till på bussen!

Bussföraren tvärnitar och ställer sig i dörren och skäller på killen, som helt sonika lyfter undan den lille chauffören och kliver in i bussen. Bussföraren blir då topp tunnor rasande och beordrar killen att gå av, då han annars kommer att ringa polisen! Killen scannar lugnt sitt kort och går bak i bussen och sätter sig. Då ringer bussföraren efter polisen!

Nu börjar övriga passagerare att bli irriterade, många var ju på väg till sina jobb. Passagerarna ville av bussen för att kunna ta nästa buss mot stan och chauffören öppnar dörrarna. Då den unga killen också kliver av springer chauffören efter och försöker hålla fast honom med våld!

Här ser ni killen med väska, beredd att försvara sig mot den ettriga bussföraren! I bakgrunden står en del av passagerarna och väntar på nästa buss.

Kanske det borde ingå några specialämnen i bussförararnas utbildning...

Inga kommentarer: