torsdag 5 mars 2009

Fenixmonas ungdomsvän är DÖD!

Idag fick jag en chock när jag öppnade tidningen! En dödsannons med mitt födelsedatum och år. Jo, min ungdomsvän och jag var lika gamla, hon var 4 timmar yngre än mig. Nu är hon död!

Här föddes vi båda två, i detta lilla samhälle, Väjern. Jag kommer ihåg när vi fyllde 16 år och våra mammor ordnade med dubbelkalas. Det var säkert inte lätt att vara mamma till oss...Vi hade stämt träff med två killar och satt som på nålar för att snabbt komma iväg. det konstiga är, nu när jag tänker tillbaka, att det känns så nära...Vart tog vårt liv vägen? Hur gick det med alla planer och allt som vi skulle utföra? Blev livet det liv som vi trodde att det skulle bli? Jag vet svaret för mig men jag vet inte svaret från henne...och nu får jag aldrig veta....

Inga kommentarer: