lördag 7 mars 2009

Fenixmona bojkottar en del!

Det kan låta grymt och hemskt men är ändå precis vad jag gör! Jag köper inte längre varken kött eller pålägg av Willys. Det blir nämligen alldeles för dyrt! Normalt brukar jag helghandla på fredag kväll, då förväntar jag mig givetvis att middagsmaten skall hålla sig fram till söndagen. Men inte Willys inte! Så se upp om du köper butikspackat kött hos Willys...bäst före dag är...DAGEN EFTER PACkNINGEN  1 dags hållbarhet och ibland inte ens det! Sådant kött brukar andra affärer sälja för halva priset...

Inte alls konstigt att det grasserar kräksjukor lite överallt! Eller hur? Sista inköpet var fläsklägg...när den skulle i kastrullen på söndagsmorgonen höll den på att krypa ur mina händer! Och stanken...något så vidrigt hemsk!!!Jag förpassade den till soprummet väl emballerad! Orkade inte åka ner till Willys och tjata...igen...för veckan före var det köttfärsen, som var helt grå och oanvändbar som föda, redan på lördagen! Då fick jag tillbaka pengarna och damen förklarade att allt butikspackat kött har en hållbarhet på en dag!!!En dag!! Inte undra på att så många är sjuka! Köttet måste ju vara gammalt innan det packeteras eller...???

Inga kommentarer: