torsdag 19 mars 2009

Idag nådde jag oanade höjder!

Datautbildningen som jag var på idag var förlagd till stadshuset i Uddevalla.

I folkmun kallas Uddevalla stadshus för Blåkulla och detta stora blå hus ligger högt ovanför Brofjorden med en vidunderlig utsikt. När jag stod där i solen med min kamera i högsta hugg undrade kollegan om jag inte varit på taket och

fotograferat. Nej...inte hade jag det! Så hon eskorterade mig dit upp! Oj, vilken utsikt! Här syns Uddevallabron i bakgrunden och Pininfarina ligger till höger i bild. Hitom fabriken står massor av fina Volvobilar och väntar på sina köpare, fast de lär nog få vänta ett tag.

Utsikten var helt fantastisk!

Jag såg hela Uddevalla från Brofjorden och in över stan.

Kafferasten tog snabbt slut, men en upplevelse var det att få se mitt Uddevalla från ovan!

Inga kommentarer: