måndag 28 december 2009

Tisdag och snart nytt år!

Det är ju ett helt obestridligt faktum att åren går fortare och fortare ju äldre vi blir...eller...då undrar jag varför vintern är så lång och sommaren så kort. För fastän dagarna går snabbt så ÄR vintern lång! Fast sommaren går fort för att det är trevligt förståss vilket jag inte kan tycka att vintern är.

Om en liten stund ska jag gå runt husknuten här och bort till busshållplatsen.

Jag vet vad jag har att vänta här, det är kollat och klart. Termometern visar på -10 grader så det blir både mössa och vantar och på fötterna har jag underbara ullstrumpor som jag fick av Werona. De kan verkligen rekommenderas!

Så här bedrövligt var det på gågatan i Uddevalla igår strax före 13

IS, IS överallt! På en del ställen hade de sandat men på ännu fler ställen var det bara is!

Det lär inte vara bättre idag så det är med bävan jag nu strax måste iväg ner till stan, men jobbet kallar så det ges inget pardon här inte! Ha en fin dag i kylan! Klä på er ordentligt och gå försiktigt!

Inga kommentarer: