söndag 27 december 2009

NEJ! Jag vann inte i år heller!

Rimstugan är slut för i år och för Fenixmona även för kommande år! Nejdå, jag är ingen dålig förlorare...jag är inte FENIXMONA för ingenting, som en fågel Fenix så är man ju snabbt på fötter igen!

Så här stod det i Rimstugan igår morse...

25/12

Vem är Sveriges bästar rimmare 2009? det har vi utlovat besked om i dag, vi har dock två kandidater som är så jämna att jurryn behöver en dag till innan vi kan utse vinnaren. Vi hoppas på översende med detta och tackar alla medverkande i tävlingen 2009...

Då kände jag ett spirande hopp...jag kikade in då och då under dagen och såg att mina poäng för de betygssatta rimmen hade förändrats och blivit fler...så här såg det ut under dagen:

Du har skrivit 576 rim (FenixMona)
Du har fått 1003 rim betygsatta
Ditt snittbetyg är 4.13

Jag hade under hela tävlingen varit över 4 i snittpoäng och det kändes bra...men så plötsligt igår kväll så förändrades bilden totalt!!!

Du har skrivit 576 rim (FenixMona)
Du har fått 507 rim betygsatta
Ditt snittbetyg är 3.37

En kort stund därefter så var tävlingen avgjord och Sveriges bästa julrimmare 2009 var korad! För andra året i rad, vann Kjell Holmgren, Alias "Antares"  den åtråvärda glaspokalen. Jag säger grattis till honom!!

Jag säger också tack till alla bloggvänner som har röstat på mig. Tusen tack!! I nästa inlägg ska jag visa bilder från vår resa igår...Väl mött!

Inga kommentarer: