måndag 21 december 2009

Jul, jul strålande jul...

Hur mycket verklighet finns det egentligen i detta och alla andra skönmålande sånger? Ingenting stämmer i alla fall med min verklighet!

I morgon jobbar jag till 16.00 sen ska vi till Wictoria & Christian 18.30. Jodå, vi hinner allt det, men julafton ska vi vara i Hunnebostrand på morgonen och julbordet ska vara klart 14.00 då svärdottern slutar sitt jobb.

Jag vill göra jul där ute för att det inte ska bli så jobbigt för de äldre. De bor ju där och då blir det lätt för dem.

Igår kväll blev det sent, men nu ligger revbenen i marinad och i kväll åker de i ugnen, för i morgon finns ju ingen tid för det. Juldagen vill jag ha barnen hit för då ska vi ha kalkon...Annandagen sen åker vi till Norge allihop och det ska oxå bli jätteroligt...men hela julen är ändå komprimerad...så inte stämmer dessa julsånger med verkligheten inte...Nu ska jag strax iväg till jobbet! Fulltecknat där även idag...Vaddå julstädning? Räcker det inte att göra det efter helgerna? Före lär jag inte få tid!!!

Inga kommentarer: