söndag 27 december 2009

Så kommer då andra delen av annandagen!

Visst, det tog en stund att köra igår,men det var härligt att komma upp till Ski!

Bordet stod dukat och det var bara att hugga in, för de hade ju fått vänta i flera timmar på oss! Ribbe, riktigt fin Ribbe, gud så gott det är! Ingenting fattades på Espen och Weronas julbord. Där fanns medisterkaker, julkorven surkål och rödkål allt som ska finnas fanns.

Barnen fick riktiga smällkarameller och inuti dessa fanns det papperskronor.

André var snäll och lät farmor få låna kronan en stund...den matchade tröjan så fint!

Före julklappsutdelningen fick vi kaffe och...KRANSEKAKE!!! Å´så god den är denna julkaka, jag älskar den!

Julenissen visste minsann om att Tobbe och André kom så dessa häftiga tröjor fick de och en del annat.

Jag fick en farligt avslöjande spegel

...med ljus och förstoring. Den var tydligen inte så snäll mot mina flickor heller...

Fast det var bara de själv som tyckte för jag tycker ju att mina flickor är underbart vackra!

Sen var det efterrätt...jodå, det fanns lite plats i magen även för det.

Gelé med vaniljsås fick vi. Det fick en strykande åtgång för alla gillade detta!

Christoffer fick jag sedan att posera vid sin troféhylla, de bilderna hittar ni HÄR!!

Jag tror bestämt att Espen älskade vaniljsåsen allra mest! Bosse var proppmätt...

Sen var det dags för lite samling i köket innan vi skulle styra kosan hemåt igen.

Vi startade en stund före Christian & Wictoria, för de körde lite snabbare än vi...Fast jag är så nöjd att min gubbe kör riktigt försiktigt på hala vintervägar.

Tack kära barn för denna fina dag!!

Inga kommentarer: