torsdag 10 december 2009

Idag skall lilla Cesare till veterinären...

Jag var ingen snäll matte nu på morgonen då jag tog undan hans mat. Cesare är normalt den tysta sorten men idag pratade han till mig...men, nej ingen mer mat just nu! Bara vatten...

Vi ska lämna den lille hos veterinären 7.45 så det är ju några timmar av lidande för min lille matglada kisse.

Nu har jag skrivit Cesare Wejernvik på hans transportbur, under gubbens protester. Han tycker inte att små pälsbabisar ska ha efternamn...fast det tycker jag och nu står det så!

Vad sägs om denna härligt värmande brasa som jag fick från vännen Kerstin igår...den kan vi väl behöva nu när SMHI säger att kylan ska drabba oss! Än har vi i alla fall graderna på rätt sida om nollan även om det bara är blygsamma 2,5 grader denna fredag.

Ha en fin fredag och njut av värmen vid brasan om du är frusen! Själv håller jag värmen på jobbet!

Inga kommentarer: