lördag 15 november 2008

Lördagens tänkta planering.

Just nu håller jag på att bryna kål för att göra några kålpuddingar. Trots en massa viktiga saker ,så är ju maten också en viktig sak, ett måste för att hålla igång det mänskliga maskineriet. Idag skall vi iväg till Skansen gård där det denna dag är gårdsmarknad.

Gårdsmarknad

Marknadsdag 15 November kl. 10-14

Välkommen till Gårdsmarknad på Skansens Gård – ”mitt i Trestad”.
Lokala matproducenter, hantverkare och handlare samlas på logen
och saluför sina unika produkter i en trivsamt lantlig miljö.

Marknader är alltid kul att besöka men denna marknad är alldeles speciell för mig idag. Dottern Wictoria finns med här idag och hänger ut en del av sina tavlor.

Det är hennes målarförening som deltar idag och hon är en av dem som fått förmånen att hänga ut en del tavlor.

Det ska bli riktigt spännande att se vad hon valt att hänga ut. Självklart kommer det lite kort från detta evenemang senare idag! Jag kommer säkert att hitta lite annat trevligt på denna marknad, kanske lite matnyttigt inför den stundande julen. Har du ännu inte upptäckt mina andra bloggar med den nya layouten så kika in och se hur fint det blivit! Turkietbloggen hittar du HÄR! Den fantastiska Ewa som hjälpt mig med detta hittar du HÄR!! 

Ha nu en underbar dag alla och tag vara på dagen idag!

Inga kommentarer: