måndag 17 november 2008

Goodeveeening alla bloggers!

Sent idag som vanligt på måndagar, fast idag är jag ännu lite senare än jag brukar. Nu har jag i alla fall lagt in lite kort på naturens under som du kan se på mina Samlade verk Är inte detta ett underverk? Det var en fantastiskt fin lunchpromenad jag hann med idag, eller rättare sagt, som jag tog mig tid att ta idag.

Solen sken från en klarblå himmel, en himmel som idag hade precis den blåa färgen som jag bara älskar att fotografera!

Fast fåglarna tyckte förmodligen att det var lite kyligt för de hade samlats i klungor och satt hopkurade tillsammans.

Jag tyckte i alla fall att det var en fin dag, som gjord för att söka efter vårtecken. Inne i grenverket, på de just nu nakna träden, fann jag den första ansatsen till den nya våren.

Här finns de redan, knopparna, som just nu sover sin vintersömn, i väntan på våren! Jag får inte sova någon vintersömn, men sova ska jag i alla fall göra nu, åtminstone några timmar framöver. Godnatt alla och sov gott!

Inga kommentarer: