fredag 21 augusti 2009

Låtom oss frossa för nu är det dags!!

Fast mer rätt vore väl att säga att det är dags att frossa på kräftor igen!

Jag är ju barnsligt förtjust i skaldjur, alla skaldjur! Så kräftor äter jag lite då och då, senast för ett par veckor sedan. I morgon är det dax igen...men nu ska vi ha MYCKET kräftor!
Min kära syster skall koka läckerheten i kväll, 8 kilo, till fyra personer. Det kanske blir lagom, fast man vet inte förståss...
Gubben äter nog bara ett par stycken, men brorsan, syrran och jag kan äta kopiösa mängder av dessa läckra djur!
Riktiga kräftor ska det vara också förståss, riktiga havskräftor! De där andra sorterna är inget för mig, de smakar dy. Jag tycker de påminner mer om sniglar i smaken. Med dessa läckra bilder önskar jag er alla en trevlig fredag och till er som ännu inte gjort det, säger jag: Carpe Diem!

Inga kommentarer: