onsdag 12 augusti 2009

Hur gick det sen då?

Ja, det var ju faktiskt flera turer med och om denna hälsporre. Så här skrev jag i januari 2008.

Min hälsporre tar snart knäcken på mig. Inläggen som jag köpte hjälpte ett tag men igår var smärtorna tillbaka med full styrka. Jag hade så ont igår eftermiddag så jag gick inte genom korridorerna på jobbet, nej, jag snarare stapplade fram. När jag kom hem och tog av skorna så pulserade värken i foten.
Nu är jag inne i en fruktansvärd ond cirkel. Försöker röra mig, får mer ont, sitter mer still och går upp i vikt. Viktuppgång kan ju inte heller vara särskilt befrämjande för att bli av med hälsporren. Belastningen ökar ju hela tiden på foten. Nu har jag provat inlägg, avlastande sulor, tejpat och stillasittande. Vad finns det mer att göra? (januari 2008)

Jag var ju redan då mer och mer stilla, för så fungerar ju vi människor. Vi undviker ju det som gör ont, eller hur? Att jag sen också är en tröstätare gjorde ju inte saken bättre...

Inga kommentarer: