torsdag 19 februari 2009

Fenixmona välkomnar den nya dagen!

Godmorgon i alla stugor denna kyliga fredag! Här i Uddevalla har vi idag -6,3 grader, så förändring är det ju sen igår, men åt fel håll. Nu har jag bäddat och fixat klart åt barnen som kommer idag så behöver vi inte tänka på sånt sen.

Så här såg det ut igår när jag gick till bussen. Idag är det avsevärt mer snö för det snöade till och från hela dagen igår. Werona ska visa sen hur mycket de har i Norge, för där är det mer snö än det har varit på väldigt många år.

Idag när jag tittar ut syns inte dessa stenar alls, så jag tippar på att det kom några dm med snö här igår. Nu ska jag ge mig ut i allt detta vita som gör vår vardag så farlig just nu. Werona och Espen har långt att köra idag och jag har tjatat om att de ska köra försiktigt. Det är oroligt när de är ute på vägarna. En oro som jag känner varje dag när gubben ger sig iväg till sitt jobb. Han har 6 mil att köra och idag var det väldigt halt, helt osaltat och osandat, på flera vägsträckor.

Tag det därför lugnt och fint i trafiken idag, oavsett om ni går eller kör bil. Var rädda om er och om era medmänniskor!

Inga kommentarer: