måndag 16 februari 2009

Fenixmona igång denna tisdag!

Godmorgon, godmorgon...hör vad jag sjunger glatt...Ännu en ny dag har börjat, fast jag sjunger inte innan jag ätit på morgonen, för då får man gråta innan kvällen. Idag har vi -8 grader här i Uddevalla men det ser ut att bli en fin dag!

Även om kylan håller i sig så har jag svårt att tänka mig att det ska bli islägg så här långt fram. Fast man kan ju aldrig helt säkert veta.

Så här såg det ut i småbåtshamnen på Väjern i lördags och

då hade isen kastat sig en bra bit ut som ni ser.

I sonens båt hade det också frusit till rejält. De hade varit sjuka och ingen hade tänkt på att båten måste ösas. Men nu får vi vänta på mildväder innan vi kan göra något åt detta.

Nu kallar jobbet igen och jag drar iväg! Ha en fin dag alla! Gläds åt dagen idag och gå försiktigt i halkan!

Inga kommentarer: