lördag 6 december 2008

Min kaktus har noll koll!

Nu blommar alla mina kaktusar, de röda i köket som ska blomma nu och den vita i vardagsrummet som blommar året om.

Det är väldigt fint i mitt köksfönster med de röda blommande kaktusarna.

Det kommer en massa nya knoppar så de kommer att blomma länge. Sen tror jag att de tar en viloperiod. Normalt gör de det, men inte min vita kaktus i vardagsrummet.

Den blommar nu för fjärde gången detta år! Den började i mars och sen har den hållt på, bara med korta pauser emellan.

Om du tittar noga så ser du att det kommer massor med nya knoppar på den...igen! Med dessa vackra blommor på näthinnan tänker jag strax fånga min kudde! Skall bara ta en snabb tur in i Rimstugan innan jag släcker ner för i kväll! Godnatt alla och sov gott!

Inga kommentarer: