söndag 14 december 2008

Jultorg med iskalla nordanvindar!

Det var verkligen bitande kallt i Uddevalla idag! Trots kylan så gick vi runt bland stånden och botaniserade. Jag hade med mig två av mina barn och 4 barnbarn i år. Det var riktigt roligt!

Lite frusna var de allt, både Werona och Johnny.

Barnen åkte häst och kärra sen höll de värmen genom att dricka glögg och krypa in i Skogsmulles hus!

Här syns Christoffer, André och Tobias inne i grankojan!

Lucia med tärnor intog scenen och sjöng vackert för oss.

Till sist var vi alla så stelfrusna att vi åkte hem. När middagen var nästan klar kom min yngste son Roger med en dörrkrans som vi fick.

Se så fint det blev på vår dörr, även detta år! Tyvärr hade han så bråttom så han hann inte äta med oss, för då hade ju min glädje över helgen varit ännu större! Om jag hade lyckats få fyra av barnen med vid bordet...men man kan inte få allt...så är det bara. Nu var vi i alla fall tolv stycken vid dagens middag! En underbar dag! Vad vi åt? Pastaskruvar med köttfärssås!

Inga kommentarer: