torsdag 18 juni 2009

Sommar eller inte, en ständig fråga

Sommarväder väntar efter midsommar (metro.se) 

Om detta kan vi idag läsa i Metro. Fast ni som läst min blogg visste ju redan detta, eller hur?

Marsvädret räcker inte riktigt till för en LÅNG och varm sommar, nej... med endast 9 dagars frost så är det ett gränsfall...

Enligt min teori om marsvädret så ska vi ha kallt denna månad för att få en bra sommar.
Mars månad 2006 var mycket kall. Vi hade frost 1-27/3, i fyra veckor med upp till -15,5 grader. Första dagen med mildväder var 28 mars med + 3,4 grader. Sommaren efteråt blev den varmaste på många år!

Året efter blev avsevärt sämre. Mars månad 2007 var mycket mild. Endast tre dagar med minus 3 som toppnotering. Sommaren blev därefter, helkass!

Fjolåret, 2008, gav oss två veckors frost i mars och vi fick en bra sommar!

Så jag tror helt visst på artikeln i Metro, fast den egentligen för min del endast blir en bekräftelse, på det jag redan visste!

Inga kommentarer: