tisdag 9 juni 2009

Ormen i paradiset eller...?

Denna tisdag startar med en mycket kall morgon. Fast nu skiner solen från en trevligt blå himmel och termometern visar på 9,2 grader här i Uddevalla. Igår kväll var jag så trött att jag stupade i säng vid åtta...idag är det bättre, än så länge. Fast min dator är verkligen inte på hugget idag, nej, segt som attan är det så jag hinner inte att gå runt bland er alla nu på morgonen...men jag kommer!!! Hur var det nu med dagens rubrik då?

Jo, så här var det: Vännen Kerstin från Skövde, som för övrigt har tagit bilderna på ormen, och jag höll på att fotografera blommor, då vi fick syn på den här gynnaren inne i en mur. 

Den var smal, men lång. Vi lyckades aldrig att få reda på i Side vad det var för orm, men troligtvis är det en ödlesort, för ödlorna finns ju mest i dessa gamla murar. Har du ännu inte kollat in min turkietblogg så klicka på ikonen så kommer du dit!

Ha nu en fin dag alla! Ormar finns dessvärre i alla paradis, arterna varierar men värst är oftast den mänskliga varianten! Må vi alla bevaras mot sådana!

Inga kommentarer: