onsdag 10 juni 2009

Dramatik! Död eller skadad...

Jag lämnade min arbetsplats 17.20 och stunden fram till nu har varit händelserik. På vägen mot Willys, där jag brukar köpa min kvällstidning, blir jag omkörd av en polisbil med påslaget blåljus. Tre poliser hoppar ur och springer in på Willys. Å´spännande tyckte både jag och den digitala vännen, men tji fick vi! De tre poliserna gick ut igen och kvar fanns enbart securitasvakter och kassörskor. Inga bovar eller banditer där...tydligen ingen service heller, så jag lägger tillbaka min tidning och sticker ut till bussen som precis ska avgå.

Två hållplatser senare, precis utanför Uddevalla sjukhus, ser jag en bil som står halvt upp på trottoaren. Folk vid busshållplatsen pratar upprört och en kvinna inne i den buss jag åker med gör korstecken! Det verkar som bilen kört upp på trottoaren och kört ner någon eller några. Jag reste mig inte för att se efter! Två kvinnor som kommer på bussen är mycket upprörda och en gråter. Vad som än har hänt så verkar det vara allvarligt.
På ett ögonblick kan ett liv förändras! På ett ögonblick kan liv utplånas!

Inga kommentarer: