söndag 14 juni 2009

Helgen är redan slut!!

Den tog slut innan den börjat känns det som, fast vi har allt hunnit en del.

Gubben håller på att lägga nytt golv på altan. Det blir väldigt bra, men tar tid.

Precis halva golvet är klart så det blir färdigt före midsommar. Wictoria körde mig till Blomsterlandet idag på förmiddagen så nu har jag planterat kantlobelia utmed hela altan, på utsidan.

Det tar en stund att plantera 48 små plantor, men nu är det klart i alla fall!

En stor fin Hibiskus på stam hittade jag också och jättevackra trillingblommor som sen ska få bli en vacker prydnad mot den bortre väggen. Jag köpte också några hängande trädgårdar med surfina, som är en väldigt tacksam ampelväxt.

Nu fattas det bara lite stora amplar sen tror jag att det kan bli fint på altanen.

Inga kommentarer: