tisdag 16 september 2008

Fenixmonas lille Oskar har flyttat!

Ibland är vi människor så fruktansvärt egoistiska! Ibland tar det tid att upptäcka!

Ibland upptäcker vi det i tid! Min lille kisse Oskar har flyttat, han har fått ett nytt hem hos min systerdotter Rebecca som ni kan hälsa på här! Lille Oskar hade inget bra liv här hos oss! Lille Oskar protesterade men jag ville inte se det! Nej, för min lille Oskar han skulle gå här ensam hela dagen och sova i mitt knä och i min säng när jag kom hem, trött och sliten, efter många timmar på jobbet.

Lille Oskar fick extra god och fin mat, massor av leksaker och massor av kärlek de stunder jag var hemma. Men gudskelov så upptäckte jag min fruktansvärda egoism! Lille Oskar var ingen lycklig kisse, nej, lille Oskar hade ett bedrövligt liv! Hela tiden hade han ju signalerat till mig fast jag inte förstod! Lille Oskar ville inte leva ensam! Han blev skygg och tillbakadragen, vågade inte gå ut och formligen kröp in i mig när jag kom hem. Till sist förstod jag vilken egoist jag var!

Gå in här och se var Oskar bor idag. Här trivs han bland både djur och människor! Tack, säger jag till Rebecca och Björn som lät Oskar flytta in i deras härliga gemenskap!!

Inga kommentarer: