onsdag 28 maj 2008

Fenixmona på läkarbesök idag!

Jag hade alltså så in i bomben ont i natt, när jag satt vid köksbordet och grät, så jag tänkte att det får bära eller brista. Jag måste försöka att få kontakt med en läkare! Döm om min förvåning när jag redan 9.30 fått en tid på Vårdcentralen.

Fast jag gjorde mig inga större förhoppningar om att få någon hjälp. Senaste besöket på vårdcental för mig var för två år sen, då läkaren på ca 1 meters avstånd kunde konstatera att jag hade inflammation i axeln och ville spruta in kortison. Jag vägrade och fick annan hjälp efter ett par dagar för armen hade gått ur led.

Idag träffade jag en helt underbar kvinnlig läkare och jag får hjälp! Hon såg med en gång att hela foten nu var felställd och benet svullet. Att det var HÄLSPORRE var ju ingen tvekan om men hur det ser ut får jag reda på under fredagen. I morgon klockan 10 ska jag på röntgen och hon ringer mig alltså på fredag. Idag fick jag Diklofenak 50 g som jag nu ska ta tre gånger om dagen i stället för ordinationen ifrån Turkiet då jag bara tagit morgon och kväll.

Denna läkare på min Vårdcentral var en underbar människa som verkligen förstod hur ont jag hade! Hon har gett mig tillbaka tron på att det kanske ändå finns några LÄKARE i Sverige. Fast det gäller ju att hitta dem!

Inga kommentarer: