lördag 10 maj 2008

Fenixmona fixat vårbruket

Åtminstone nästan klart med vårbruket. Två amplar ska också på plats, när jag hittar de jag vill ha. Jag vill nämligen ha laxfärgad storblommig ampelbegonia.

Utanför altan har jag satt ner 36 stycken småblommiga Tagetes, färgen kommer att matcha husets färg.
På långväggen, mellan fönstren har jag planterar vanlig Hänglobelia, blå, som blir väldigt fint mot väggens färg.

Sen har jag satt denna växt, som blir stor, i två stora urnor. Växten är helt ny för mig, men den vill ha mycket ljus, gärna en plats mitt i solen. Fastnade nog för denna växt då dess trivselfaktor sammanföll med min.

Här sitter så trädgårdsmästaren själv. Stor hjälp har jag ju också haft av gubben denna dag.

Vid 16-tiden var vi klara så här långt, så efter det har vi inte gjort många knop.

Inga kommentarer: