söndag 6 september 2009

Vaccin eller inte, nu är jag osäker...

Tidigare har jag varit helt säker på att jag ska vaccinera mig så fort vaccinet kommer, men efter att ha läst denna artikel är jag inte alls säker på att jag vill!!

Här ges en  beskrivning av farorna med Skvalen, en adjuvant, det vill säga tilläggsbehandling i vaccin för att få snabbare effekt.

Skvalen är ett kolväte och antioxidant som finns i människans hjärna och nervsystem där den fyller viktiga funktioner. Om man däremot injicerar det så går immunförsvaret till attack. Problemet är att det angriper inte bara det Skvalen som injicerats, utan även allt det naturliga Skvalen som är så viktigt för vår hälsa.
Förutom Skvalen ska det nya vaccinet tydligen innehålla bland annat följande:

Polysorbat 80, något som innehåller etylenoxid vilket är giftig att inandas. Ämnet irriterar både huden och andningsapparaten och inandning kan göra att lungorna vätskefylls flera timmar senare.
Tiomersal, vilket innehåller kvicksilver, ett av jordens giftigaste ämnen.
Fosfater, bland annat dinatriumvätefosfat som sägs vara mycket giftigt för vattenrelaterade organismer och kunna orsaka högt blodtryck, sämre sköldkörtelfunktion, höjt blodsocker, myrkrypningar, sömnlöshet och muskelsmärta.

Inga kommentarer: