tisdag 1 september 2009

Fick en diagnos men fick inget veta!

Jag har under de sista 20 åren inte haft något som helst förtroende för läkare. Nej, här är det egenvård som gäller till 99%!

Fast ibland så hjälper inte egenvården och då tvingas man att göra ett försök. Jag gjorde ju det förra våren-sommaren-hösten. Ja, så länge höll de faktiskt på att kalla till olika provtagningar! I september frågade jag vad de höll på att leta efter, men inte fick jag något svar på det, utan då skulle, en för mig okänd läkare ringa till mig. Inte blev jag klokare av det samtalet. Jag fick inget besked om någonting!Den läkaren kunde förresten blivit en alldeles utmärkt politiker!!Vid samtal med samma läkare i oktober så erbjöds jag att höra av mig om jag kände oro och önskade ta fler prover!!FÖR VAD DÅ???Nejtack sa jag...

Idag ska jag på läkarbesök till en privatläkare. inför detta besök blev jag ombedd att beställa mina journaler och labprover från vård-centralen. Döm om min förvåning då det i sista anteckningen står:

Diagnos: Hashimoto tyreodit

Till råga på allt så har "läkaren" även skrivit att han "inskärper i mig, vikten av nya prover"!!! I helsike heller! Har aldrig hört varken det ena eller det andra! Så idag hoppas jag på att få träffa en riktig läkare...om en sådan finns!!!

Inga kommentarer: