onsdag 2 september 2009

Fick möta en läkare igår!!

En mycket sympatisk och inlyssnande läkare träffade jag igår. Han gav förklaringar till många av mina problem.

Den diagnos som jag fick (som jag skrev igår) leder oftast till för låg ämnesomsättning, så idag blir det nya prover och sen förhoppningsvis medicin, Levaxin. Jag har ju gått upp från 65 till 90 kg på 2 år...

Min bautamage, förklarade han med stress! En magkatarr som går ner i tarmarna. Detta fick jag medicin för igår. Skulle oxå slå av på arbetstakten, fast det är ju lättare sagt än gjort!

Fick också förklaringen på den yrsel som jag haft sista året. En yrsel som förmodligen också bidrar till min obalans. Mitt blodtryck rasar i botten då och då vilket gör att jag åker karusell! Ja, det var ett långt och bra möte med denna läkare. En människa som lyssnade och verkligen kollade upp allt! Nu på morgonen ska jag iväg till lab här på stadens sjukhus, sen blir det jobbet! Carpe Diem!

Inga kommentarer: