söndag 6 september 2009

Nu är det svampexplosion i skogen!

Ja, ja, det är ju där den brukar växa förståss!

Wictoria följde med oss till skogs idag, jättekul! Det är flera år sen hon var med oss och plockade svamp. Hon och Christian flyttar för övrigt in i sitt hus den 15 september!!Där lär nog mor hälsa på ofta på hösten för de bosätter sig mitt i svampmarken!!

Jag får inte visa upp deras hus förän de flyttat in, men sen kommer bilder!! Jag kan säga att det är ett stort hus på en stor tomt, med ett underbart arkitektritat kök.

Nu är både trattisarna och öronmysslingarna igång, fast så här stora öronmysslingar tror jag inte att jag sett förut!

Vi var ute i två timmar, sen grillade vi varsin korv innan vi for hem. Nu är svampen färdig att portioneras och frysas. Fem kilo härlig blandsvamp!

Inga kommentarer: