tisdag 1 september 2009

Sommar denna höstens första dag!

Vilket väder det är här i Uddevalla! Just nu har vi 23 grader på skuggsidan och våran skuggsida är alltså väldigt skuggig, där blir aldrig någon sol.

Jag hade varit på ett möte under efter-middagen och beslöt mig för att gå hem i detta underbara väder.

Det är väldigt mycket rönnbär i år, mer än jag sett tidigare. Fast å andra sidan så tror jag att det är väldigt mycket av allting i år.

Förr brukade jag plocka rönnkvistar med bären på, precis när bladen började att gå över i höstfärger. Sen satte jag dessa kvistar i glycerin så kvistarna blev konserverade. Det var så vackert att sätta i urnor och lysa upp hemma.

Numera finns inte tid till någonting...Jag förstår inte det...Nu är det bara jobba, äta och sova. Enda gången som man är ledig det är när vi sticker iväg till Turkiet. Där nere får fantasi och drömmar fart!  Klicka här så får du se vad som sätter fart på mina drömmar!!

Inga kommentarer: