onsdag 22 april 2009

Oväntat kärt besök!

Jag fick oväntat kärt besök igår kväll av yngste sonen och barbarnet Victor. Victor hade ett alldeles speciellt ärende hos farmor igår.

Jajamän! Victor sålde årets majblomma! Majblommans insamling har startat för året! Socialminister Göran Hägglund gjorde avsparken i Stockholm igår, där Caroline af Ugglas framträdde och runt om i landet köper vi alla nu säkert en majblomma. Majblommans beskyddare H.M. Drottning Silvia har köpt de första majblommorna precis som jag gjorde igår.Majblomman bekämpar barnfattigdom i Sverige. Barn hjälper barn genom att sälja majblommor under två vårveckor.
Årets blomma skall snart pryda både bilen, gubben och mig! Nu ska jag i alla fall strax ge mig av till jobbet, där jag som alltid lägger dygnets största kraft. Ha en fin dag alla och njut av dagen och den blomstertid som nu kommer...i alla former! Keep on smiling!

Inga kommentarer: