torsdag 16 april 2009

Jobbet kallar och jag ilar!!

Väldiciplinerad som man är så tänker jag inte ens tanken, att inte gå till mitt jobb. Fast jag har ju förmånen att trivas med mitt jobb så det har aldrig någonsin varit betungande att gå dit!

I helgen som gick såg jag massor av flygfän som vaknat upp. Citronfjärilar såg jag flera stycken.
I Norge kallas fjärilar för sommarfåglar, det tycker jag är ett fint namn, för det är ju vad de är. Många har frågat om Röllekan mot mördarsniglar, se inlägget om detta igår, och jag vill bara tillägga att RÖLLEKA finns i en massa olika nyanser, även den vilda, vita Röllekan kan planteras in i trädgården och ger då ännu fler nyanser. Dessa blommor håller både mördarsniglar och fästingar på avstånd.
Ha en underbar dag alla och njut av dagen idag! Keep on smiling!

Inga kommentarer: