torsdag 30 april 2009

Bli lite ego och älska dig själv!

Godmorgon alla denna soliga valborgs-mässoafton! Hur har du det med kärleken till dig själv? Den kärlek som vi ju måste ha för att kunna förstå och älska andra.

Det är alltid svårt att beskriva egna känslor och orsaken till dessa på ett sätt som kan förstås av alla. Människor befinner sig på olika utvecklingsnivåer och uppfattar alltid händelser utifrån sin egen verklighet. Min verklighet kan vara allt för avancerad för att förstås på rätt sätt, även om jag försöker att skriva på ett enkelt sätt.

"Älska din nästa såsom dig själv!" Detta förutsätter ju att människan först och främst älskar sig själv och det gör ingen förrän de känner sig själv och hur många gör det? Människan handlar inte utifrån ett rationellt tänkande utan styrs i stället av känslor.

Att med ord beskriva egna känslor så att alla förstår vad jag känner är omöjligt.
Vad jag klart kan förmedla är att solen är på väg upp och då förstår alla vad jag menar...men...solen går ju egentligen aldrig varken ner eller upp. Eller hur?

Ha en fin dag alla och som sagt, bli lite ego och lär dig att bättre förstå andras känslor. Carpe Diem!

Inga kommentarer: