söndag 5 april 2009

En trevlig och lyckad klassfest!!

Jag skrev ett inlägg tidigare om den lyckade klassfesten men det har inte gått iväg...finns inte! Så här kommer det igen! En flicka gick på klassfest igår och i morse låg det två flickor här och sov! Werona och Sandra, så jättekul för jag har inte sett Sandra på flera år.

Vännen  FINGERFÄRDIG har skrivit en dikt som hon tillägnat Werona. En väldigt trevligt dikt!

Klassfesten

Den av eleverna, som jag tittat på i smyg
Som förr i tiden var så fruktansvärt blyg
Har helt förbytts och blivit så dryg.

Vad har hänt med dem som inte kom hit?
Någon ligger under jordytan en bit
Och så är det Hugo som mår helt skit.

Så är det någon som kommit upp sig i smeten
och aktat sig för sådant som kunde göra en sketen
Nej endast kavaj- och slipsarbeten.

Så var det hon, för vem tiden stått still
Man kunde tro hon ätit en föryngringspastill
Blivit baby om hon fått i sig en till.

Vad tyckte de forna klasskamraterna om mig?
Den frågan yttrades ej
Jag är förståss en helt förträfflig tjej.
Fingerfärdig ©

Inga kommentarer: