söndag 20 april 2008

Mera från Fenixmonas Sotenäs!

Ännu en underbar dag är nu till ända och den gick så fort så jag vet inte riktigt vart dagen tog vägen! Jag lovade ju att återkomma med bilder från Väjern på Sotenäset.

Nere vid bryggorna på Väjern ser en del ut nästan likadant som när jag var barn.

På min tid så hoppade vi barn från Lastbryggan när vi badade och det gör barn än idag.

Längre in är dock inte mycket sig likt idag. Här har tillkommit en massa nya sjöbodar och nya bryggor.

Gästhamn med långa pontonbryggor löper ut från badanläggningen Tumlaren. På min tid var detta samhällets sillfabrik, Abba, där jag hade mitt första riktiga arbete.

Utanför Väjern, bortanför Tumlaren, på väg mot Kungshamn tog jag detta foto.

Nog syns det att våren även har nått den yttre kusten!

Med denna vackra solnedgång tagen från Väjern vill jag nu önska er alla en god natt! Den yngsta av oss Wejernvikare möter du HÄR!! Kolla in och se vad hon skriver och beundra hennes tavlor!

Inga kommentarer: