söndag 20 april 2008

Fenixmona lämnar ordet till Wictoria!

Jag antar att det är dags för mig att åter igen göra ett litet inlägg – vill såklart tacka alla för fina och glädjande kommentarer också. Tack! Nåväl, så som jag har förstått att bloggande fungerar så är det väl som så, att tanken är att man ska dela med sig av sina egna tankar, åsikter och funderingar kring olika saker.
Har jag några sådana då? Självklart!:)
Mitt senaste intresse är – kattungar – ni förstår – till min pojkväns stora ”glädje” så ska jag skaffa ytterligare en lite kissekatt. Min pojkvän tycker inte om djur alls och han har fullt upp med att stå ut med min första kissekatt – Tindra. Nog för att Tindra är speciell men så hemsk är hon inte som han vill ge sken av – nejdå, hon är dock mycket social och vill vara i närheten och titta på ( på mycket nära håll) vad man håller på med – en av favoriterna är såklart när man lagar mat eller bakar men det är dessvärre endast då som det är ytterst olämpligt, eller vad tycker ni?
Annars har hon en söt vana att lägga sig i handfatet på toaletten när jag borstar tänderna eller sminkar mig…*tihi*
När jag använder tandtråd så är hon uppe och nosar i min mun och vill också bita på tråden (!).
Nåväl, denna söta kissekatt ska få en lite kompis som jag redan döpt till Mira – av alla sina syskon så är Mira den som minst av allt vill ligga i knäet, hon vill gå på upptäcktsfärd hela tiden trots att hon bara är 4 veckor ännu! Så vi får väl se om det senare blir två katter i mitt handfat som slåss om min tandtråd! *skratt*
En sak är dock säker – katten/katterna är guldkanten på en trist vardag!

©Wictoria Wejernvik

Här ser ni Wictoria på en bild tagen av ©Mona Wejernvik

Inga kommentarer: