fredag 4 april 2008

Intressant enkät

EnkätMariba bad mig svara på en enkät, så här kommer svaren:

1 - Hur länge har du bloggat?Sedan januari 2006

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Tror inte jag sett någon innan.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Är inte förälskad i någon blogg! Kan däremot tycka om människan bakom.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Var nog allför utlämnande egentligen.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? 20-30 kanske

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)De jag läser och återvänder till är dagboksbloggar!

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Jag hittar alltid något likt, vi är alla människor i blogghavet, så det kan jag inte!

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.  Biggan!

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?En del läser andra inte, min man saknar mig om det blir för många timmar vid datorn.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det vet jag inte.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Ja, det tror jag nog. Tycker inte det är någon jätte hemlighet vem jag är egentligen, jag står för allt.Skriver dock återhållsamt när det gäller mitt jobb.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Se svaret ovan. Vill inte heller skriva sådant som kan såra eller väcka anstöt.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Ganska mycket tror jag.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Ja, till viss del i alla fall.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?Nej, tyvärr inte. Finns dock några jag skulle kunna tänka mig att träffa om det fanns möjlighet och intresse från deras sida med.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?Ja det tror jag.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? Ja, anonyma, elaka kommentarer.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nej, det har jag inte.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?Tar ibland alldeles för mycket av min tid, tid som jag borde gjort annat!

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? Nej, eftersom jag tycker om att skriva så blir jag ingen videobloggare.

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? Tveksamt.Svårt att sia om, men jag tror att det i så fall blir mer och mer avancerat så vi vanliga människor, utan stor datavana, försvinner.

22 - Avslutningsvis 1 : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig? Kontaktskapande men från början också ett sätt att bearbeta mitt jobbiga liv, en säkerhetsventil.

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? Ökat min förståelse för mina medmänniskors liv och deras vardag.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Biggan, Sladdertackan,Tingeling, Bitte och Fingerfärdig

Inga kommentarer: