lördag 4 augusti 2007

Brokigt familjeliv

I dag skall vi alltså fira pappa som fyllde år igår, 85 år. Jag hade ju stora förhoppningar innan att kunna få ihop familjen i detta men det får nog förbli en dröm. Jag tror inte längre på att få ta ett släktfoto, för idag är det så splittrat i familjen så alla sådana önskningar är orealistiska. Detta skriver jag som alltid försöker att ta fram det positiva i allting, men i en familj med så mycket destruktiva tendenser är detta svårt.

Jag ska i alla fall se till att få ett gemensamt foto på alla som är med idag. Jag är glad för dom som är med och särskilt glad att äldste sonen är med. Då han fick sin sjukdomsdiagnos på hösten 2004 så trodde jag inte att han skulle få vara med så länge.

Molnen har skingrats och solen skiner. Hoppas nu att vår lilla skara kan få ge pappa en fin födelsedagsmat och en trevlig gemensam eftermiddag!

Inga kommentarer: