torsdag 3 januari 2008

Vila dina ögon på detta vackra!!!

Efter mitt hemska klagande behöver vi alla något fint att se på. Jag ska ju inte klaga egentligen när jag vet hur många människor som verkligen har det bedrövligt. Jag kom att tänka på den gamla sketchen "en spik i foten" med Hasse & Tage. Kommer ni ihåg den?

Nej vi ska vara glada att en ny dag är här, en ny dag med nya möjligheter. Vi ska vara rädda om varann och det som är viktigt i livet och ingenting är viktigare än människan. Pengar och vikten av dessa har tagit över vårt samhälle, men vi kan aldrig bygga ett lyckligt liv på pengar och vi lär inte kunna ta med oss några heller den dag vi lämnar jordelivet.

Inga kommentarer: