Det vi inte ser, finns inte!?
Efter gårdagskvällens film behövs det lite vackert att få vila ögonen på igen. Denna lilla fe blåser lite stoft i våra ögon så slipper vi se alla världens hemskheter. Vi kan för en stund låtsas att ingenting är hemskt eller sorgligt, allt är bara fint. Det lär inte bli så svårt för människan är fantastiskt duktig på att lura sig själv. Vi sticker gärna huvudet i sanden såsom strutsen och konstaterar att: det vi inte ser, det finns inte! Eller hur?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar