fredag 4 januari 2008

En värld av våld och död...

Apropå barnen på Elfenbenskusten som dödades av granater som barnen hittat utanför sin skola.

Inte konstigt om barn hittar granater i länder som varit krigshärjade, det lär ju finnas tusentals av sådana som inte har detonerat.Alltid fruktansvärt tragiskt när barn utsätts för efterverkningar av de vuxnas vansinne. Med det allt stigande våldet i vårt land så är det väl bara en tidsfråga när barn börjar hitta liknande saker i Sverige. Det allt mer stigande våldet i vårt land gör att många människor inte längre vågar gå ut efter mörkrets inbrott.

Inga kommentarer: