måndag 14 juli 2008

Fenixmonas dag hittills!

Denna dag var vikt för min hälsa men planeringen sprack strax efter 8. Jag kunde inte få någon tid hos min läkare förrän på onsdag. Det är ju fortfarande den där eländiga hälsporren som formligen fördärvar mitt liv!

Så här visas smärtans lokalisation för hälsporre, men det stämmer inte längre! Numera gör det ont i hela benet varje gång jag sätter ner foten, vilket resulterar i att jag rör mig allt mindre. Från ett tidigare hyfsat aktivt liv har nu mitt liv blivit synnerligen förslappat! Jag rör mig inte mer än nödvändigt för det jag gör ena dagen, får jag betala med mer smärta nästa dag. Sedan oktober har jag gått upp 15 kilo i vikt! Från 65 kilo till 80 kilo vilket givetvis bidrar till en försämring av hälsporren då det ju blir mer och mer belastning. Detta i sin tur gör ju att jag blir deprimerad! Och vad gör Fenixmona om hon blir deprimerad? Kika på min presentation så vet du!

Inga kommentarer: