söndag 20 juli 2008

En konstnärs våndor

Hejsan på er alla!

Vad glad jag blir över att ni gillar min senaste målning - den kom faktiskt till ur min första (men säkert inte min sista) målarkramp! Jag tänkte att jag måste färsöka leka fram en ny målning nu, innan jag ger upp för gott - det är svårt när man fastnar i tvivel på sig själv och särskilt då man jämför sig med andra och tycker att man inte kan... men i ärlighetens namn är det inte det viktigaste hur bilden blir? Om den är bra eller inte, istället för om den är "målad" elller "tecknad med färger"... jag måste börja våga skita i vad man borde göra på en duk och göra vad jag VILL göra på den istället. Så tack så jättemycket för de fina lovorden - de värmer och jag ska ha dem i åtanke när jag faller ner i tvivel.Ha det fint!/ Varma hälsningar Wictoria

Inga kommentarer: