torsdag 10 januari 2008

Krock med blomkålshuvud...

Ja, tänk det slog mig bara helt plötsligt på

affären idag, att detta är verkligen en

kryssning. Jag kryssade raskt omkring

med min kundvagn precis som alla andra

kunder. "ja, alldeles riktigt damen, håll till

vänster,hallå kör inte in i blomkålen!" "Stopp!

kryssa genast undan, inga krockar här inte!"

Herregud! Vad håller vi på med? Snacka om

ett stressat samhälle! Till råga på allt så blänger folk på varann, sätter upp en helt komisk, avvisande min medan de förtvivlat försöker att frihägna sitt revir, det vill säga kundvagnen.

Sen stod jag där och plockade i potatisbingen, bland potatis som lätt kunnat förväxlas med pottekulor. Jag gjorde ett rafsande in i högen och var nära att i upphetsningen skrika: BINGO! För minsann fick jag

inte tag i ett par riktigt hyfsade potatisar.

Ja,  så här är det är på en riktig torsdagskryssning i matvaruaffären. 

Inga kommentarer: