onsdag 26 december 2007

Hur många dör idag...

Jag var på en fest mamma, jag kom ihåg vad du sagt.
du har lärt mig att inte dricka sprit
Mamma jag drack läsk istället.

Jag kände mig verkligen stolt mamma, precis som du sa att jag skulle göra.
Jag har inte druckit och kört bil mamma,
även om de andra tyckte att jag skulle.
Jag vet att jag gjorde rätt mamma
Jag vet att du alltid har rätt mamma

Nu är festen slut mamma, och alla åker hem.
När jag steg in i min bil mamma, visste jag att jag skulle komma hem ordentligt.
Därför att det är så du har uppfostrat mig att vara ordentlig och att ta ansvar.
Jag började köra i väg mamma, men sen när jag kom ut på stora vägen…
Den andra bilen såg mig inte och körde på mig.

Nu ligger jag här på vägen mamma och hör en polis som säger att den andra bilföraren är full.
Mamma nu får jag betala priset. Jag ligger här och dör mamma.
Jag önskar du var här

Hur kunde detta hända mig mamma?
Mitt liv försvann på en gång, det är blod runt omkring mig mamma
och det kommer från mig mamma, jag hör ambulansmännen säga att jag snart
dör, mamma!. Mamma jag vill bara säga…Jag svär, jag har inte druckit mamma

Det var den andra, mamma, den andra tänkte inte.
Han var på samma fest, det var han som drack mamma,
och jag som får dö…

Varför dricker människor mamma? Det kan ju förstöra hela ens liv
Det gör ont mamma, det gör så hemskt ont mamma.
föraren som körde på mig kan gå, jag tycker inte
det är rättvist, mamma!.

Jag ligger här och dör och allt han kan göra är att se på.
Mamma, säg till min bror att inte gråta, säg till
pappa att vara stark, jag ska till himlen nu, mamma.
Skriv på min gravsten ” Pappas flicka”

Min andning börjar avta nu mamma
Mamma jag är rädd…

Okänd författare

Inga kommentarer: