lördag 22 december 2007

Fenixmona hälsar alla GODMORGON!

Godmorgon alla! Idag är det lilla julafton eller da´n före doppareda´n som den också kallas. I många familjer har det också blivit så att denna dag har varit som julafton beroende på att föräldrarna har separerat och båda har velat fira jul med sina barn. Hur rätt och riktig denna uppdelning har varit och är kan ju alltid diskuteras. Själv anser jag som jag alltid har gjort att det är bara ytterligare ett bevis på de vuxnas samarbetssvårigheter. Jag är övertygad om att barnen mycket hellre hade haft en julafton i stället för denna uppsplittring som julen för många har blivit. Jag försökte själv, när mina barn var små, att få till stånd gemensam julafton, med min fd men förslaget föll aldrig i god jord. Det fordras ju alltid minst två personer för ett samarbete, eller hur?

Inga kommentarer: