tisdag 5 maj 2009

Min trädgård i stan!

Nu är jag hemma efter jobb och promenad.

Här bor jag och snart blommar Rhododendron framför mina fönster. Till vänster i bild finns en Alp-clematis som jag satte i fjol och till höger är liljekonvaljen redan på väg.

Idag tog vi en liten sväng runt vårt bostads-område på vägen till posten. Jag tycker ju att vårt bostadsområde är det vackraste i Uddevalla.

Just nu blommar det som mest intensivt överallt...det känns som jag bor i Edens lustgård.

Tillbaka hemma från posten går jag in från baksidan via altanen för nu ska det jag hämtade på posten öppnas och planteras. Tusen tack min jättegoa vän BIGGAN som skickade babylökar till mig!! Nu har jag planterat dem och så här ser det ut just nu!

Jag satt ner dem i två krukor men får kanske placera ut dem i fler sedan. De höll sig jättefint emellan Torekov och Uddevalla, gröna och fina.

Lite odlingsråd får jag ha från BIGGAN för jag vet inte om de vill ha sol eller skugga.

Inga kommentarer: