söndag 30 mars 2008

Jättefin lördag i Norge!

Vi hade en fin dag igår med barn och barnbarn i Norge. Först hämtade vi upp barnbarnet Michelle som sen var vår ledsagare i det stora affärscentret.

Hon var en duktig vägvisare så vi kunde ta oss fram snabbt till den arbetande dottern i Lampehuset.

Här demonstrerar Werona golvlampor. Jag köpte den i mitten, med prislappen på, så nu kan jag krypa upp i min soffa för en lässtund ibland. Fast gubben säger att det kommer inte att hjälpa, för jag somnar oupphörligen i denna soffa, ständigt och jämt. Så vi får väl se.

Sen åkte vi tillsammans till deras hem där jag tog kort på lilla Lady. Lady var familjens hund som fick somna in i somras efter en tids sjukdom. Jag har tidigare berättat om detta här på bloggen. Lady finns för alltid bevarad i familjemedlemmarnas hjärta men hon finns också fysiskt närvarande, förvarad i den lilla urnan.

Sen satte vi alla igång med middagen som blev tacos denna dag.

Michelle & Christoffer dukade så här fint

 och tände levande ljus så det blev riktigt mysigt.

Sen lät vi oss alla väl smaka!

Därefter fick vi något som heter Smoothies, som Espen mixade till. Det var jättegott, så gott så jag missade att ta en bild på det. Han mixade i alla fall ihop glass & bär, med lite mjölk och serverade sen detta goda i höga glas. Mmmm så gott det var!

Det får i stället bli en bild här på Christoffer och en koncentrerad Bosse.

Sen var vi trötta och lite slaka allihop.

Tiden går ju som bekant så rasande fort när man har trevligt! För det var ju jättekul att även Espen och Christoffer kom hem denna kväll, trots en annan planering från början.

Som avslutning tog jag ett foto på min trötta dotter. Resan hem gick bra, men även vi var väldigt trötta när vi fångade våra kuddar igår.

Inga kommentarer: