lördag 22 mars 2008

En fin påskafton trots dålig start

Det blev en jättefin påskafton trots den dåliga starten idag.

I år försökte jag att inte göra så mycket mat som jag brukar.
Det är ju inte helt enkelt men det har faktiskt gått bättre och bättre de senaste åren.
Vi var inte så många. Här sitter småknattarna med sin morbror.
Yngsta dottern och hennes pojkvän var här och har lovat att komma i morgon också
och hjälpa till att äta upp dagens rester.
Barnen fick husera i köket där de gjorde maten full rättvisa.

Vi vuxna satt i rummet. Vid ena huvudänden satt sonen och
vid den andra satt sonhustrun. Det var ju så himla roligt att hon kunde vara med oss idag!
Mittemellan satt jag och gubben med de andra två mittemot.
Inte blev det så mycket bloggande på eftermiddagen för min dator var stadigt embarkerad av andra.
Men vad gjorde det, jag har haft en jättetrevlig påskafton! Hoppas ni andra också har haft det! Hur var det hos er?

Inga kommentarer: